Organizacja dnia
Ramowy plan dnia
Codziennie rano z wesołą minką przychodzimy do naszego przedszkola. Witamy się z naszą Panią, koleżankami, kolegami i rozpoczynamy zabawę. Wybieramy to, co nas interesuje: puzzle, gry dydaktyczne, układanki, klocki, lalki, samochody, itp…
7.00–8.00– schodzenie się dzieci
(Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.)
8.00–8.20 – ćwiczenia ogólnorozwojowe
(Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.)
8.20–8.30– przygotowanie do śniadania
(Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.)
8.30–9.00 – śniadanie
9.15–10.15 – zajęcia dydaktyczne
(Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w danej placówce programu wychowania przedszkolnego.)
10.15–11.45 – pobyt na świeżym powietrzu
(Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.)
11.45–12.00 – przygotowanie do obiadu
(Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.)
12.00–12.30 – obiad
12.30–13.00– odpoczynek poobiedni
( słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne.)
12.45–13.00 – Rozchodzenie się dzieci 6-ciogodzinnych
13.00– 14.00 Spacery i zabawy na świeżym powietrzu –plac zabaw
14.00– 14.00 Przygotowanie do podwieczorku
(Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.)
14.15–14.45 – Podwieczorek
14.45–16.00– ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci
(Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Udział w dodatkowych zajęciach, jak np. j. angielski, itd. Rozchodzenie się dzieci.)