Archiwum Aktualności

DYŻUR WAKACYJNY

Knurów: WAKACJE Z LWSM | IKNW - iKnurów.pl

Uprzejmie informujemy, że w okresie wakacyjnym, dla dzieci Rodziców pracujących, dyżur pełnić będą następujące przedszkola:

LIPIEC

Przedszkole Samorządowe z Oddziałem Integracyjnym w Kaszczorze,

ul. Cysterska 9, 64-234 Przemęt

SIERPIEŃ

Przedszkole Samorządowe z Oddziałem Integracyjnym w Buczu,

ul. Akacjowa 4, 64-234 Przemęt

Zainteresowanych Rodziców prosimy o kontakt z Dyrektorem Przedszkola, do którego uczęszcza dziecko, w terminie do dnia 22 czerwca br.

Wnioski będą udostępnione w późniejszym terminie.

Funkcjonowanie przedszkoli w miesiącach wakacyjnych zależne jest od ilości zgłoszeń.

ZAPROSZENIE

Miejskie Przedszkole nr 44 im. Janusza Korczaka w Częstochowie ...

Dnia 24 czerwca Pożegnanie Przedszkolaków urządzamy. Z tej wyjątkowej okazji do przedszkola wszystkie Dzieci z Rodzicami zapraszamy. Każdy na odpowiednią godzinę niech przybędzie:

Grupa „Jeżyki „- godzina 11.00.

Grupa „Wiewiórki” – godzina 12.00.

Grupa „Biedronki” – godzina 13.00.

Grupa „Motylki” – godzina 14.00.

Spotkania o różnych godzinach organizujemy, ponieważ zasady ostrożności i bezpieczeństwa stosujemy. Na wszystkich gości z niecierpliwością czekamy, bo niespodzianki dla Was mamy.

Do zobaczenia 🙂

POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA 2018

Uwaga Rodzice!

OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE OPŁAT ZA PRZEDSZKOLE

Uprzejmie informujemy Rodziców, o możliwości składania wniosku o zwrot opłat  za okres, kiedy zajęcia w przedszkolu zostały zawieszone. Wniosek do pobrania znajduje się poniżej. Wypełnione wnioski należy dostarczyć do  przedszkola w nieprzekraczalnym terminie od 15.06. – 17.06.2020 r. w godz. 8.00.- 16.00. 

Wniosek o zwrot opłaty przedszkole

Adaptacja do przedszkola – Przedszkole nr 9 w Gnieźnie

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!

Klaun - Wizyta Klauna - Wynajem Klauna - Łódź, Warszawa - Karuzela ...

Dzień Dziecka, to kolejna szansa na uśmiech wywołany na twarzach naszych milusińskich. Nas dorosłych, nic tak bardzo nie cieszy, jak radość dziecka! Jak sprawić, by były zadowolone, roześmiane, po prostu szczęśliwe?! To prawdziwe wyzwanie, nie lada zadanie… Wystarczył po prostu pomysł na spotkanie – w ogrodzie przedszkolnym, w otoczeniu zieleni, kolorowych balonów i w wyjątkowym towarzystwie. Dnia 1 czerwca w południe, przedszkolaki z Przedszkola Samorządowego z Oddziałem Integracyjnym w Buczu, miały przyjemność na małą chwilę spotkać się z wesołymi klaunami, które nie tylko złożyły im życzenia, ale także obdarowały dzieci upominkami. Wymiana ciepłych gestów, spojrzeń, a nawet kilku przyjemnych zdań, w wiosennym klimacie, w sąsiedztwie budynku przedszkolnego sprawiła maluchom wiele radości. Należy dodać, że i dorosłym było miło i niezwykle przyjemnie zobaczyć się i spotkać w tak szczególnym dniu. Cóż bowiem ważniejszego, niż zadowolenie dzieci i rodziców?! Z okazji tego święta, święta wszystkich dzieci, składamy życzenia: wielu powodów do uśmiechu i radości, zabaw i przygód wspaniałych, koleżanek i kolegów oddanych, rozwijania talentów i pasji, spełnienia marzeń i kochających ludzi wokół. Pozdrawiamy serdecznie! Dziękujemy, że Jesteście!

Galeria od 2019

DZIEŃ DZIECKA - Układanki Online na Puzzle Factory

Dzień Dziecka

Kartki z okazji dnia dziecka - mem, kartka na dzień dziecka ...

Obwieszczenie! Drodzy Rodzice i Kochane Przedszkolaki!

1 czerwca to dzień nie byle jaki… Dzień Dziecka obchodzimy i z tej okazji wszystkie dzieci na spektakl zaprosimy! Tym razem będzie bajka o drewnianym pajacyku, o niesfornym Pinokio, który przygód miał bez liku. Poniżej link przesyłamy i do oglądania teatrzyku gorąco zachęcamy!

Pinokio https://www.youtube.com/watch?v=HI74AHvKho0&t=1020s  

A na dodatek, 1 czerwca (w poniedziałek) w godzinach 11.00. – 14.00. będziemy czekać w przedszkolu na Was Kochane Dzieciaki.

Niespodzianki z okazji Waszego Święta przygotowane już mamy – po odbiór rodziców z dziećmi zapraszamy! 

Najlepsze życzenia wszystkim dzieciom składamy i serdecznie Was pozdrawiamy!!!  

Życzenia na Dzień Dziecka - Przedszkole Gminne w Piątku

MOJA RODZINA – mój świat..!

Cytaty Naklejki na ścianę Napisy ścienne RODZINA 7383982168 ...

Przed nami kolejne podsumowanie tygodnia – tak bardzo wyjątkowego i ważnego – „Rodzina to skarb”. Temat rodziny poruszamy w przedszkolu kilka razy w roku, można powiedzieć wielokrotnie, a nawet systematycznie. Zbliżający się Dzień Mamy to tak naprawdę świetny moment, aby ukazać dzieciom, że RODZINA jest najważniejsza. Wszystkie formy i rodzaje aktywności, jakie w ostatnim tygodniu były podejmowane przez nasze przedszkolaki dotyczyły właśnie tej szczególnej rodzinnej tematyki. Dzieci obejrzały filmik pt. „Moja rodzina”, autorstwa Przedszkole Profesora Szymona, poprzez który poznały znaczenie tego terminu, wzbogaciły zasób słownictwa i rozumienia wielu pojęć (rodzina, rodzeństwo, bliscy, krewni), utrwaliły imiona najbliższych członków rodziny. Ciekawą propozycją, było także stworzenie drzewa genealogicznego. Poza tym, przedszkolaki wybrały się na majowy rodzinny spacer. Warto dodać, że podczas wyprawy w swoje ulubione miejsce obserwowały napotkane osoby (rodziny) i próbowały odpowiedzieć na pytanie po czym można poznać, że dana grupa osób to rodzina? Dzieci wykonały także piękne zdjęcia selfie pod tytułem „TU i teraz – tylko dla siebie”. W trakcie zabaw, wysłuchały wraz z rodzicami piosenki ZoZi „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”, a następnie, pełne pozytywnych wrażeń i emocji, chętnie wykonywały laurki dla swoich najbliższych! Nie zabrakło też zajęć ruchowych i ulubionych masażyków z udziałem rodziców. Przedszkolaki mają świadomość, że w życiu każdego – dziecka i dorosłego – najważniejsza jest rodzina. Jesteśmy po to, by pielęgnować szacunek do różnych wartości. Jedną z nich jest właśnie RODZINA. To był tydzień pełen rodzinnych wrażeń. Dziękujemy i zapraszamy do galerii.

Co to jest tradycyjna rodzina - Wiadomości

Galeria od 2019

W zieleni łąka majowa, gdzieś w trawie motyl się schował..!

Akademia Edukacji Przedszkolaka – Pałacowe zajęcia internetowe

Kolejny tydzień miesiąca upłynął nam w otoczeniu „Pięknej majowej łąki”. Dzieci poznały wielu mieszkańców łąki, a co za tym idzie, wykonały piękne prace plastyczne za pomocą zróżnicowanych technik plastycznych. Wytworem ich pracy były między innymi motylki z apaszki lub szalika mamusi – oczywiście, według własnych pomysłów. Razem z rodzicami zrobiły także stemple z ziemniaków o przeróżnych, wymyślonych przez siebie kształtach. Ponadto, nauczyły się rysować ślimaka dzięki filmowej podpowiedzi, poszerzyły również wiedzę o bardzo pożytecznych owadach, jakimi są pszczoły poprzez oglądanie filmików edukacyjnych oraz udział w warsztatach online „Skarby ula” w pasiece Smakulskich. Przedszkolaki nie zapomniały również o aktywności ruchowej. W dbałości i trosce o swój organizm ćwiczyły z panią Anią Kołodziej, która jest koordynatorką projektu „Sprintem do maratonu” w czasopiśmie „Bliżej Przedszkola”. W tym miejscu należą się podziękowania dla dzieci i rodziców za kolejny pracowity tydzień. Doceniamy, że mimo wielu obowiązków zawodowych i rodzinnych bierzecie nadal tak liczny i aktywny udział w realizacji propozycji kształcenia na odległość. Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy z całego tygodnia zawartych w nadesłanych przez rodziców zdjęciach i filmikach.

Galeria od 2019

Czy koronawirus potrafi latać, czyli jak rozmawiać z dzieckiem o pandemii..?

Wielka Brytania: Pięcioletnie dziecko najmłodszą ofiarą ...

Czy koronawirus potrafi latać? Gdzie jest teraz i jak mam go unikać, skoro go nie widać? Kiedy wrócę do przedszkola i dlaczego nie możemy odwiedzić dziadków? To tylko kilka z pytań, którym na co dzień sprostać muszą obecnie rodzice. Okazuje się, że znalezienie wiarygodnych informacji i wytłumaczenie ich językiem zrozumiałym dla dziecka może stanowić nie lada wyzwanie.

Dlatego eksperci Medicover Polska postanowili wesprzeć rodziców w tym zadaniu i przygotowali przewodnik o COVID-19 dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym:

www.medicover.pl/koronawirus-przewodnik-dla-dzieci.

Pandemia koronawirusa, to całkiem nowa sytuacja, która przeformułowała świat wokół, wymagając od nas podjęcia wyjątkowych środków. Wiele ze zmian jest trudnych do przyjęcia dla dorosłych – tym bardziej mogą być one niezrozumiałe i przykre dla dzieci. Dlatego, tak ważne jest, aby rodzice potrafili w przystępny dla dziecka sposób wytłumaczyć aktualną sytuację i nauczyć je stosowania zasad bezpieczeństwa.

Zatem, warto poczytać jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie…

1. ODWOŁAJ SIĘ DO KONKRETNEJ CHOROBY

Na początku rozmowy z dzieckiem można odwołać się do choroby, którą dziecko przebyło wcześniej. Warto przypomnieć i opowiedzieć, jak wtedy lekarz zalecił pozostanie w domu, że nie można było chodzić do przedszkola, a ktoś z rodziców został w domu i nie chodził do pracy, aby opiekować się chorym dzieckiem, podawać lekarstwa, mierzyć temperaturę i spędzać wspólnie czas.  

2. UWZGLĘDNIJ POZIOM ROZWOJU I ZASÓB SŁOWNICTWA DZIECKA

Rozmowa rodzica z dzieckiem w wieku przedszkolnym i szkolnym powinna uwzględniać poziom rozwoju intelektualnego dziecka, poziom rozwoju mowy i zasób słownictwa. Zadbajmy i spokojną atmosferę rozmowy, wyjaśniając krótko i rzeczowo wątpliwości, udzielając odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania.

3. ZDOBĄDŹ RZETELNĄ WIEDZĘ NA TEMAT COVID-19

Jeśli nie potrafimy w oparciu o posiadaną wiedzę podać rzetelnych informacji – powiedzmy dziecku, że czegoś nie wiemy i zaproponujmy wspólne szukane odpowiedzi. Starajmy się, jak to tylko możliwe, posługiwać się konkretnymi przykładami i odwoływać się do bezpośredniego doświadczenia dziecka.

4. NIE STRASZ

Ogranicz dziecku możliwość oglądania wiadomości czy czytania informacji w Internecie na temat koronawirusa. Dzieci mogą źle interpretować to, co słyszą i mogą się bać czegoś, czego nie rozumieją. Nie przekazujmy dzieciom dramatycznych informacji typu „mamy już kolejne ofiary”.

5. ZADBAJ O POTRZEBY EMOCJONALNE

Bardzo ważne w przypadku rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym  w obecnej sytuacji jest, oprócz zapobiegania zakażeniu koronawirusem, zaspokojenie i zabezpieczenie ich potrzeb emocjonalnych. Dzieci w wieku przedszkolnym są, z racji etapu w rozwoju emocjonalnym, szczególnie podatne na skrajne emocje – od nagłego smutku i płaczu do wybuchu radości. Dlatego rodzice muszą rozumieć tę chwiejność emocjonalną i starać się pokazywać swoim zachowaniem, jak radzić sobie ze swoimi emocjami. Należy pamiętać, że dzieci  w tym wieku nie mają możliwości racjonalnego wyjaśnienia niektórych swoich emocjonalnych zachowań, brakuje im jeszcze samoświadomości (wglądu). W rozmowie bądźmy dla dziecka partnerem, nie bagatelizujmy zgłaszanych problemów.

6. POŚWIĘĆ DZIECKU CZAS

Aby wyjaśnić to, co się dzieje obecnie, trzeba poświęcić dziecku czas, słuchać, co mówi w trakcie spontanicznej zabawy, a przede wszystkim obserwować jego zachowanie, czy np. nie pojawiają się w zabawie jakieś odtwarzane traumatyczne treści dotyczące tego, co widziało w TV czy słyszało w rozmowach dorosłych. W skrajnych przypadkach u dziecka może wystąpić zespół stresu pourazowego, mogą pojawić się lęki czy fobie, zachowania agresywne, objawy depresyjne. poczucie „inności” sytuacji może budzić u dziecka uzasadniony niepokój, lęk i utratę poczucia bezpieczeństwa. Pamiętaj, że w takich sytuacjach zawsze możesz skorzystać z pomocy psychologa online.

7. ZAPEWNIJ STAŁY RYTM DNIA

Zaplanuj stałe godziny na posiłki, naukę oraz zabawę. Utrzymanie stałego rytmu dnia da dziecku poczucie bezpieczeństwa, pomoże   mu w codziennym funkcjonowaniu

8. NIE ZOSTAWIAJ TRUDNYCH PYTAŃ BEZ ODPOWIEDZI

Jeśli chcemy uniknąć zaburzeń w rozwoju emocjonalnym dziecka, powinniśmy dostarczyć mu odpowiedniej do wieku wiedzy, nawet tej dotyczącej śmierci, zmniejszy to strach, lęk. Trzeba rzeczowo i spokojnie odpowiadać na pytania o śmierć – w tym wieku dzieci boją się szczególnie śmierci nie swojej, ale bliskich osób. Około 8. roku życia pojawiają się lęki egzystencjalne, dziecko zaczyna rozumieć zjawisko nieodwracalności śmierci, dlatego nie wolno składać nierealnych obietnic, np. że zmarła osoba niedługo wróci, błędnie informować,  że jest nieobecna, bo wyjechała. Czasami to nasz lęk i lękowe nastawienie mogą się udzielać dziecku.

DRZEWA TO NASI PRZYJACIELE!

W ostatnim czasie, w towarzystwie słonecznej pogody, przedszkolaki wspólnie z rodzicami chętnie wybierały się na spacery. Towarzyszyły im liczne „odkrycia” – piękne drzewa zwracające na siebie uwagę swoim wyglądem, kształtem czy wielkością. Podczas spacerów dzieci chętnie fotografowały spotkane okazy, co wzbogaciło naszą przedszkolną galerię. Przedszkolaki zainspirowane pięknem otaczającej przyrody, przygotowały własną kompozycję drzewa. Do tego celu wykorzystały dary natury zebrane podczas spacerów, czy znalezione na podwórkach i w ogródkach, tj. kora, gałęzie, kamienie, liście, itp. Układając kompozycję dzieci zwróciły uwagę na wszystkie elementy budowy drzewa, dokładnie je zaznaczając. Warto tutaj podkreślić ważną rolę drzew, jaką pełnią w naszym środowisku. Pobyt na świeżym powietrzu, to właśnie możliwość korzystania z darów jakie dają nam drzewa –m.in. produkują dla nas tlen, latem dają nam cień oraz oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń. Wszystkie przedszkolaki o tym pamiętają i o drzewa dbają! Zapraszamy do galerii.

Galeria od 2019

MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

W minionym tygodniu, nasze przedszkolaki realizowały proponowane zadania dotyczące swojej miejscowości i regionu. Dzieci wraz z rodzicami podejmowały różne działania edukacyjne,  które pobudzały ich kreatywność, pozwoliły dostrzec piękno miejsca, w którym mieszkają. Miejscach bliskich ich sercu. Jedną z propozycji, było przygotowanie przewodnika po miejscowości, w której mieszkają lub ilustracji przedstawiającej miejsce, które warto zobaczyć. Działania twórcze i kreatywne polegały również na narysowaniu domku, z pomocą edukacyjnego wierszyka. Największe zainteresowanie wzbudził pomysł makiety wsi w której mieszkają. Istotne jest, że miejsce w którym mieszkamy i żyjemy to nie tylko budynki, ale piękna przyroda, dlatego też dzieci podczas spacerów z rodzicami odkryły wiele przepięknych drzew o ciekawych kształtach. Poza tym, nie zabrakło czasu na zabawy matematyczne – porównywanie, nazywanie figur geometrycznych, czy też zabawy ruchowe. Nasze przedszkolaki wraz z rodzicami bardzo aktywnie uczestniczyły w proponowanych zadaniach, o czym świadczą prace w naszej galerii, do której bardzo serdecznie zapraszamy.

Galeria od 2019