Marcowa pogoda zmienna jest, dlatego podczas zajęć postanowiliśmy przypomnieć naszym przedszkolakom znane polskie przysłowia nawiązujące do aury w miesiącu marcu. We wszystkich grupach realizowaliśmy tematy związane ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz z budzącą się do życia wiosną. Przedszkolaki są bardzo ciekawe świata, zwłaszcza świata przyrody i tego, co nas otacza. Podczas zajęć w przedszkolu poznały wiersze o tematyce wiosennej, podejmowały działania kreatywne plastyczne, uczestniczyły w aktywnych i twórczych zabawach ruchowych- często przy piosenkach o zwiastunach wiosny. Wiele się dowiedziały i wzbogaciły swoje wiadomości – nawet maluszki potrafią nazywać wiosenne kwiaty, rozpoznawać bociana wśród innych ptaków, czy określać pogodę za oknem. Ostatnie dni bardzo sprzyjały realizowanym treściom, pogoda bowiem, była iście marcowa. Słońce, deszcz, śnieg, a nawet grad, przeplatały się jednego dnia, co pozwoliło lepiej zrozumieć sens przysłów polskich – W MARCU JAK W GARNCU, czy MARZEC FIGLARZEC – które, naszym maluszkom bardzo się spodobały. Nie obyło się podczas minionego tygodnia, bez tematyki zdrowotnej – świadomość dbania o zdrowie w okresie przedwiośnia i wczesnej wiosny, co związane jest między innymi, z odpowiednią garderobą w odniesieniu do panujących warunków atmosferycznych. Teraz przedszkolaki wiedzą, że marcowa pogoda płata figle, po prostu ma swoje kaprysy 🙂